ΔΟΕ : "Σχετικά με τη σύγχυση που επικρατεί για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων"



Αρ. Πρωτ.963
Αθήνα 23/7/2014
Προς
Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΘΕΜΑ : «Σχετικά με τη σύγχυση που επικρατεί για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων»
   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στην πρόσφατη συνάντησή του με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έθεσε, για μια ακόμη φορά, το πολύ σοβαρό ζήτημα των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων με την προοπτική ανάκλησης της συγκεκριμένης απόφασης της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, για τη λήψη της οποίας δεν είχαν ακολουθηθεί οι διαδικασίες που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο ενώ είναι γνωστό ότι, έπειτα από τη μεγάλη αντίδραση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, υπάρχουν εισηγήσεις Περιφερειακών Διευθυντών για την ανάκλησή της.
  Δυστυχώς η απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού ήταν ότι δεν πρόκειται να  υπάρξει καμιά αλλαγή στο ΦΕΚ των συγχωνεύσεων.  Παρ' όλα αυτά, αμέσως μετά και σε απάντηση σχετικών ερωτήσεων στη Βουλή, ανακοίνωσε την ακύρωση των συγχωνεύσεων των σχολείων της Ελευσίνας και της Μαγούλας με τροποποιητική ΥΑ του Υπουργείου Παιδείας η οποία αναμένεται να  δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης  (υπ αρ: 99765/Δ4/27-6-2014).
  Είναι αδιανόητο ενάμιση μήνα πριν ανοίξουν τα σχολεία για το νέο σχολικό έτος να επικρατεί, για μια ακόμη φορά, αναστάτωση και αποδιοργάνωση. Θυμίζουμε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι οι αποφάσεις αυτού του είδους και αυτής της σημασίας έχουν άμεση επίπτωση τόσο στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές όσο και στην υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι, αν μη τι άλλο, δικαιούνται να γνωρίζουν σε ποιο σχολείο πρόκειται να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά την άμεση ανάκληση της απόφασης για τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων, απόφασης που ελήφθη δίχως παιδαγωγικά κριτήρια και καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αντιληφθεί ότι η πολιτική αυτή βρίσκεται σε απόλυτη αναντιστοιχία με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των μαθητών.